Mobiltelefoner med pekskärm, wlan, turbo-3G och massa annan cool funktionalitet

När Apple släppte iPhone här i Sverige för några månader sedan, ville jag ha en direkt, men när jag upptäckte hur mycket den skulle kosta ångrade jag mig, så snygg och cool är den inte att jag hade lust att betala hur mycket som helst för den. Jag har dessutom läst flera artiklar som påpekar flera brister med iPhone. Bland annat att batteritiden är väldigt dålig. Dessutom har den inte bluetooth och man kan inte skicka mms med den. Kameran är inte heller den bästa…

Jag fick sedan upp ögonen för HTC’s telefon Touch Diamond som hade ungefär samma funktionalitet som iPhone, dvs. Turbo-3G, wlan, gps, pekskärm, rotering av bilden när man vrider telefonen mm. Denna telefon har bluetooth och man kan skicka mms med den precis som man kan med typ alla telefoner förutom iPhone… Den var dessutom, enligt min mening, snyggare än iPhone och har operativsystemet Windows Mobile. En brist med telefonen är dock att den endast finns med 4 GB minne och detta går inte att utöka på något sätt eftersom den inte har en minneskortplats. Det har inte heller iPhone men den finns att köpa med 8 eller 16 GB minne. Så inte heller denna telefon tyckte jag riktigt höll måttet. HTC har nu även kommit med ytterligare en telefon vid namn Touch Pro, som fungerar ungefär som Touch Diamond, men denna har minneskortplats och ett tangentbord som man kan fälla ut. Denna skulle jag faktiskt kunna tänka mig, men efter att ha fått upp ögonen för Sony Ericsson’s Xperia X1 vill jag avvakta tills den släpps!

Jag har alltid varit ett stort fan av Sony Ericsson mobiler (och Ericsson mobiler när de hette så!) därför blev jag riktigt glad när jag upptäckte att de släpper telefonen Xperia X1 i början på oktober. Denna telefon har all funktionalitet som HTC’s telefon Touch Pro, fast den är mycket snyggare och dessutom en Sony Ericsson.

Jag vill verkligen ha en ny mobil!

Lämna en kommentar

Under Tekniska prylar, Vill ha

Lämna en kommentar