Nackdelar (och fördelar) med att vara särbo

Imorgon är det ju Alla hjärtans dag, det har väl inte ungått någon.

allajrtans-725882.jpg

Jag känner mig lite deppig inför detta eftersom jag inte kan träffa min pojkvän imorgon… han bor ju i Stockholm och jag i Norrköping. Vi ska ses i helgen och ha vår egen Alla hjärtans dag då, men det känns ändå lite ledsamt! Men känner sig extra ensam sådana dagar. I en artikel i Svenska dagbladet står det att det är trist om de som är singlar känner sig ensamma på grund av en sådan dag. Jaha tänkte jag, hur trist tror ni inte det är att ha en pojkvän men inte träffa honom på Alla hjärtans dag då?!!!!! Det måste väl ändå vara ännu värre! Det är definitivt en av nackdelarna med att vara särbo.

Nackdelar med att vara särbo:

  • Man bor ensam, man kommer hem till en tom lägenhet, man ser på tv själv och går och lägger sig själv. Finns ingen att prata med annat än på telefon.
  • Man får både laga maten och diska efteråt. När jag och D bodde tillsammans diskade den som inte lagade maten och tvärtom.
  • Man får alltid städa och tvätta ensam utan hjälp.
  • Man får fira Alla hjärtans dag ensam, om den inte infaller på en helgdag.
  • Man får fira sin födelsedag själv om den inte infaller på en helgdag.
  • Man vet inte när man får bli sambo, som man mest av allt vill bli!

Fördelar med att vara särbo:

  • Man kan laga vilken mat man vill utan att ta hänsyn till någon annan.
  • Man kan göra vad man vill utan att meddela någon om vart man håller hus.
  • Man kan sitta framför datorn och surfa och blogga så mycket man vill utan att någon blir irriterad.
  • Man får mycket egentid, för mig är dock inte detta en fördel, jag hatar att vara ensam. Efter att i ett år ha levt ensam har jag fått tillräckligt med egentid så att det räcker för resten av mitt liv. Det värsta är att jag inte ser slutet på helvetet!
  • Man tröttnar inte på varandra lika lätt.

Nackdelarna väger helt klart över fördelarna, just nu skulle jag göra vad som helst för att få bli sambo med D. Fast ändå inte, jag vill inte byta jobb och D vill inte byta jobb. Därav kan vi inte bli sambo om inte en av oss pendlar och det är det ingen som orkar. Så innan någon av oss orkar det, så får jag helt enkelt stå ut. Att var särbo är helt klart ett test för vårt förhållande och jag tror inte man står ut hur länge som helst som särbo. Det bästa är att klarar vi detta så klarar nog vårt förhållande vilka prövningar som helst i framtiden och jag vet ju att vi någon gång i framtiden kommer få bo tillsammans igen, frågan är bara när!

Vad ska man då ge varandra i Alla hjärtans dag present? Egentligen tycker jag inte man ska ge varandra presenter utan jag tycker det bästa man som par kan göra på Alla hjärtans är att äta en god måltid tillsammans och sedan spendera resten av kvällen tillsammans och bara ägna sig åt varandra.

Skulle jag få detta i Alla hjärtans dag present skulle jag dock inte bli sur 🙂

22235_f_org.jpg

hjarthalsband.jpg

Som kille skulle jag nog bli glad åt detta:

22392_f_org.jpg

Underkläder från Nelly.se och halsband från Guldfynd.

Lämna en kommentar

Filed under Händelser

Kommentera

