Hemskt att bo i en bil!

Som nu alla vet vid det här laget så går jag ut och går i en timme varje morgon innan jobbet. På dessa promenader har jag sedan ett tag tillbaka upptäckt att en man bor i sin bil. En gång har jag sett honom utanför bilen men resterande dagar har jag endast sett bilen med massa skynken och filtar för fönstrena så att inte ljus ska läcka in. Varje dag har bilen flyttats en bit men det står fortfarande kvar på samma område. På olika ställen på en gräsmatta samt på olika platser på en parkering. Det måste vara jätte jobbigt att bo i sin bil. Jag undrar om han inte har någon bostad, utan att bilen är hans hem, om han kanske är uteliggare. Jag undrar också om det är lagligt att ha sin bil ståendes så där och att dessutom sova i den!? Han flyttar ju den lite varje dag men ändå! Även om han är jätte fattig och inte har någon annanstans att bo måste han väl ändå känna någon som kan hjälpa honom eller ge honom en plats att sova. Om inte annat så finns ju socialen, inte ska han väl behöva bo i sin bil! Bilen är en gammal vit 740 kombi och filtarna som han hängt upp som som skydd mot ljus ser inte så fräscha ut så det känns på något vis som att han inte har det så gott ställt. Jag tycker synd om honom och inbillar mig ibland att han skulle kunna vara farlig. Det är ganska ensligt på morgonen när jag går förbi, inga andra bilar i närheten eller människor, ibland blir jag nästan rädd att han ska springa ut ur bilen och och råna mig (inte för att jag har någt av värde med mig, jo nyckel till lägenheten samt en iPod, men inga pengar) eller att han ska tro att jag går runt och snokar eftersom jag varje dag går förbi hans bil. Inte jätte nära men i alla fall 20 meter ifrån.

Ungefär så här ser bilen ut:

vit-740.jpg

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt, konstigt

Kommentera

