Mysig balkong samt en härlig helg

Efter att D och jag lastat av tv-bänken i lördags förmiddag tog vi bilen och drog vidare till Rusta och Bauhaus. På Rusta handlad vi en blå konstgräsmatta till balkonggolvet och på Bauhaus handlade vi blommar till balkongen. Så jäkla skönt att ha bil så att man lätt kan ta sig dit man vill och få med sig allt utan att behöva kånka och bära på saker på en buss!

När vi kom hem fixade D med tv-bänken och kopplingar mellan förstärkare och tv, dvd och digitalbox medan jag var ute på gården och planterade blommor i blomlåda samt i kruka. Därefter skar jag till konstgräsmattan så att den passade balkongen. Jag hade ju även köpt en draperi med blommor och blad på Ikea som jag tänkt hänga upp, men det gick inte så bra. Det är nämligen betongtak och då kan man inte försöka spika fast spik som jag till en början försökte med. Därefter provade jag med borrmaskinen men det gick inte heller så bra, det luktade bara bränt och hålet blev aldrig djupare, fast jag hade på slagborrläge. Så något draperi blir det väl aldrig om jag inte lånar en borr från någon… Så här blev resultatet, jag är riktigt nöjd!

ballkong-helhet.jpg

bord-och-stolar.jpg

blomlada.jpg

blomkruka.jpg

Söndagen började jag med en timmes promenad ute i det härliga vädret, gick även en promenad på lördag morgon. Kanske har jag äntligen börjat mitt nya liv!? Därefter tvättade jag samtliga fönster i lägenhet, vilket var riktigt jobbigt trots att jag inte alls har så många, men det var verkligen värt det när man såg resutatet! Vilken skillnad!

Efter lunch spelade jag och D frisbeegolf i folkparken. Det var andra gången vi gjorde det och vi hade inte blivit bättre kan jag säga! Jag hade 47 kast över par, vilket inte är något man kan skryta med. Lite senare blev vi bjudna på nybakade bullar av en arbetskamrat till mig, hon kan verkligen baka bullar kan jag säga, de var supergoda och 4 stycken slank ner. Kvällen spenderades framför tv’n då vi såg filmen Happy Feet. Den var helt okej, men inte någon höjdare. 4/10.

1 kommentar

Under Film, Händelser, Inredning

Ett svar till “Mysig balkong samt en härlig helg

  1. Ping: Kvällsmat i kvällssol « Emelias värld

Lämna en kommentar