Kvällsmat i kvällssol

Idag har det varit underbart väder ute! När jag kom hem från jobbet visade termometern 27 grader och det var i skuggan, riktigt härligt! Jag gick genast ut på en powerwalk, gissa om svetten lackade!

När jag kom hem gick jag ned i förrådet och hämtade utemöblerna och ställde ut dem på balkongen, skandal att jag inte ställt ut dem förrän nu!! Hängde även ut blomlådan samt la ut en bit konstgräsmatta på golvet. Konstgräset köpte jag till min förra balkong och det passade inte alls på min nya balkong utan det såg mest dumt ut. Men skönt att ha nått mjukt att gå på istället för betong. Eftersom vi inte har något tak över balkongen vill jag inte ha konstgräs där i längden eftersom det aldrig torkar om det blir blött. Har funderat på att köpa trä-trall och lägga där, men det har inte blivit av… Har inte heller köpt några blommor till balkongen i år, tyckte inte det var någon idé eftersom blommorna ändå kommer dö under de tre veckor vi befinner oss i USA. I och för sig så ska farmor vattna blommorna jag har inomhus åt mig, men det räcker mer än väl!

Strax efter 19 kom D med tåget och tills dess hade jag lagat kvällsmat som vi åt ute på balkongen i kvällssolen, riktigt härligt! Till mat blev det skinkschnitzel. D åtklyftpotatis till och jag färskpotatis till. Självklart hade vi även en stor sallad till! Jag hade dessutom smör på potatisen och gräddfil till, precis som det ska vara till färskpotatis. Jag måste verkligen passa på att äta färskpotatis nu, för det finns ju inte i USA, färskpotatis är helt klart en av de bästa sakerna med sommaren!

 

Lämna en kommentar

Filed under Härligt, Inredning

Kommentera

