Dan före dan…

Klockan är bara 06.30 och jag är redan vaken, vaknade faktiskt för nästan 1 timme sedan… Man kan nästan tro att jag är 7 år gammal och förväntansfull inför julafton 🙂

I två dagar har det varit fullt ös här hemma i lägenheten. Vi har gått igenom våra garderober och alla låder med saker och slängt alla saker som vi inte behöver. Jag har också rensat bland mina kläder, en hel sopsäck fyllde jag med kläder jag inte längre använder eller inte vill ha. Den sopsäcken åkte jag med till mina föräldrar så att mamma och syrran kan ta de kläder de vill ha och resterande kläder tänker jag ge bort till någon typ av insamling till fattiga länder… Även bland våra skor har vi gjort en rensning, några skor har slängts, några har getts bort och sommarskorna har lagts i lådor och plockats undan tills våren/sommaren är här igen. Vi har även slagit in alla julklappar! Inte nog med det, vi har dessutom blötdammat hela lägenheten, dammsugit den, torkat golven samt städat badrummet, så nu är lägenheten i toppskick! Skönt att ha en fin och fräsch lägenhet under ledigheten!

Igår passade vi även på att storhandla inför helgerna, både på ICA och Systembolaget. Vi ska ha en liten fest på juldagen för några släktingar och vänner så vi var tvunga att fylla på våra förråd 🙂

Idag fyllar min underbara pappa 51 år, GRATTIS Pappa! Jag ska åka dit strax efter 08.00 och vara med när resterande familj grattar honom på sängen. Därefter blir det en långpromenad med syrran och sedan ska jag till frisören och klippa mig samt på ansiktbehandling på Relax hud och hälsa. Allt detta ska jag klämma in på förmiddagen! Sedan kommer jag nog vara grymt trött, så det blir nog en eftermiddagslur innan det är dags för kalas för pappa hemma hos mina föräldrar. Eftersom pappa fyller år dagen innan julafton har vi som tradition att hela släkten samlas hos mina föräldrar och äter risgrynsgröt med hembakat bröd och nykokt skinka, jätte mysigt att vänta in julen tillsammans!

danforedan

3 kommentarer

Filed under Party, Presenter, Städa

3 responses to “Dan före dan…

  1. Åh vad duktigt o rensa.. skulle jag med behöva! Är tyvärr dålig på att slänga saker…

    God Jul! =)

  2. Pappa

    Det är inte svårt att rensa sin garderob när man på ett enkelt sätt bara dumpar av allt bortstädat hos sina föräldrar. Men vi vet ju var du bor.

    God Jul önskar Tomten

  3. Pingback: Lugn kväll med Float och bloggning! « Emelia.nu

Kommentera

