Radhustitt, restaurangbesök samt filmtittande.

Igår blev en lugn dag.

Dagen började med en långpromenad tillsammans med syrran. Därefter käkade jag och D lunch och sedan åkte vi faktiskt och tittade på en insatslägenhet, eller egentligen ett radhus. 3 rum och kök med egen tvättstuga och en liten tomt både på framsidan och baksidan, det ingick dessutom garage i hyran. 81 kvm var lägenheten på och den skulle endast kosta 1 kr, fatta vad billigt! Dock var hyran lite dyrare, ca. 4900 kr och elen kostar ungefär 1000 kr till i månaden, dock har lägenheten en värmepump installerad så genom att använda den kan man säkert sänga elkostanden. Jag vill jätte gärna köpa lägenheten, medan D inte vill alls, jag blev riktigt förbannad på honom och fattar inte varför han inte vill flytta dit. Han tycker att det skulle bli för dyrt, men med elkostnaden inräknad i denna lägenhet så blir det endast ca. 1000 kr mer i månaden och det tycker jag det är värt för att få några kvadratmeter större lägenhet, egen tvättstuga, garage samt en liten tomt, men inte D… fattar inte vad han tänker med!

Sedan åkte D på innebandymatch medans jag hängde med mina föräldrar och fikade hos min faster och hennes man. Efter fikat släppte mina föräldrar av mig nere i hallen där D tittade på innebandy, det var hans lag som spelade match men eftersom D inte tränat på flera veckor var han inte med och spelade. Jag trodde han skulle sitta på läktaren och åkte dit för att se på matchen tillsammans med D men när jag kom dit stod han bland innebandyspelarna och agerade som värsta tränaren. Jag satte mig på läktaren och väntade tills perioden var slut och hoppades att D skulle se mig, men det gjorde han inte… Jag skrek efter honom när han plockade ihop vattenflaskorna och skulle gå in i omklädningsrummet i periodpausen, men han hörde mig inte, så det var bara att knalla hem… Fatta att jag blev lite sur, speciellt eftersom jag ringt D’s mobil typ 6 gånger, men den hade han tydligen i jackan inne i omklädningsrummet…

På kvällen åkte jag, D, F och R och käkade middag på Woody’s. De har ett ”Ät 2, betala för 1” erbjudande nu innan jul, vilket vi passade på att utnyttja! Jag och D åt en varsin Black and white och F och R åt en varsin kycklingfilé. Till förrätt åt vi vitlöksbröd. För mig och D kostade maten, förrätten samt dricka endast 250 kr, riktigt bra! Maten var dessutom jätte god! (D och R var dock lite besvikna på sin kycklingfilé, den var kokt och jätte vattning…)

Efter maten åkte vi hem till F och R och såg på filmen Eagle Eye, den var helt ok, men väldigt overklig, inte kan väl en dator tänka själv!? Av mig får den 5 av 10 i betyg. På vägen till F och R stannade vi till vid McDonald’s för att D och R ville köpa sig en varsin milkshake. Där såg jag söta Linda Blom som har bloggen Lily. Eftersom jag tycker att hon har en jätte fin blogg, med intressanta inlägg och fina bilder tog jag mod till mig och gick fram till henne och sa precis vad jag tyckte, hon blev lite chockad, något hon faktiskt nämner i detta inlägg. Men tycker man att en person är bra på något tycker jag att man ska berätta det!

woodys

Lämna en kommentar

Filed under Film, mat

Kommentera

