Julledigheten började bra!

Redan klockan 12 började min 16 dagars långa och härliga julledighet, det var nämligen då jag lämnade jobbet för att åka in till Karlskoga för ett besök hos tandläkaren, ett ställe jag inte besökt sedan det började kosta pengar för si sådär 6-7 år sedan…

god_jul_hems

Det är inte så att jag har tandläkarskräck, utan jag har mest varit snål faktiskt, inte alls haft lust att lägga massa pengar på mina tänder när det finns prylar och kläder jag hellre handlar, dumt men sant!

Men det visade sig att det inte alls hade gjort något att jag inte varit hos tandläkaren på länge, jag hade nämligen inga hål och nästan ingen karies, mina tänder såg jätte fina ut sa tandläkaren! Men för att vara på den säkra sidan ska jag nu börja gå till tandläkaren vartannat år, det känns säkrast så! Inte heller var det särskilt dyrt, trots att jag valde att gå till en privat tandläkare (vet inte om dessa är dyrare än folktandvården… utan det är vad jag tror…) , endast 315 kr gick det på för en undersökning med röntgenbilder, mycket billigar än jag trodde! Egentligen skulle det ha kostat 615 kr men alla som är mellan 20-29 år får 300 kr i tandvårdsbidrag för tandläkarebesök varje år, något som försäkringskassan står för, inte mig emot!

Efter tandläkarebesöket gick jag och syrran en sväng på stan samt käkade lunch på Café Kulan, det blev en god räksallas samt en creamebulle som vanligt 🙂

 varldensgodastesallad

Lämna en kommentar

Filed under Jul, Ledigt, mat

Kommentera

