Leonardo DiCaprio & Kate Winslet tillsammans igen…

Den film som jag sett flest gånger i mitt liv och som jag dessutom tycker är den bästa som gjorts är Titanic! Jag minns än idag när jag gick och såg den på bio, så mycket som jag grät då har jag nog aldrig gråtit, tårarna bara forsade och min tröja var helt blöt efteråt. Jag minns att min pappa hämtade mig och mina kompisar efter bion och att jag då fortsatte att gråta hela vägen hem samt även hemma medans jag lyssnade på cd-skivan med låtarna från filmen. Varje gång jag sett filmen sen dess gråter jag ännu mer än gången innan, det är så otroligt sorgligt att två personer som älskar varandra inte kan få vara tillsammans. Att mista någon man älskar måste vara det värsta som kan hända!

Jag lever mig alltid in i alla filmer jag ser och kan må dåligt i flera dagar efter att ha sett en sorglig film, men en finare (och sorgligare) kärlekshistoria än den mellan Jack (Leonardo) och Rose (Kate) finns nog inte. Båda två spelar sina roller så grymt bra att man verkligen kan se förälskelsen mellan dem på lång väg. Ända sedan jag såg Titanic har jag hoppats på att få se Leonardo DiCaprio och Kate Winslet i en film tillsammans och det har jag nu chansen att göra den redan i januari när filmen Revolutionary Road har premiär i Sverige.

Filmen handlar om följande:

April and Frank Wheeler are a young, thriving couple living with their two children in a Connecticut suburb in the mid-1950s. Their self-assured exterior masks a creeping frustration at their inability to feel fulfilled in their relationships or careers. Frank is mired in a well-paying but boring office job, and April is a housewife still mourning the demise of her hoped-for acting career. Determined to identify themselves as superior to the mediocre sprawl of suburbanites who surround them, they decide to move to France where they will be better able to develop their true artistic sensibilities, free of the consumerist demands of capitalist America. As their relationship deteriorates into an endless cycle of squabbling, jealousy and recriminations, their trip and their dreams of self-fulfillment are thrown into jeopardy. (Imdb)

Tyvärr verkar inte kärlekshistorien sluta lyckligt mellan dem den här gången heller… Jag ska i alla fall definitiv gå och se filmen!

titanicrevroad

Lämna en kommentar

Filed under Film, Sorgligt

Kommentera

