Livsfarligt på jobbet!

Det är rena livsfaran att jobba på mitt jobb så här i jultider, man kan nämligen äta ihjäl sig på godis! Just nu har vi 6 korgar fulla av godis runt om i huset vi sitter i och jag kan självklart inte motstå att ta mig en godisbit lite då och då… vi har nämligen massa konsulter som fjäskar för oss 🙂 Min självdisciplin är ju som sagt lika med 0 så jag äter alldeles för mycket godis! Jag har helt släppt på mitt godisförbud och äter som aldrig förr, men efter nyår blir det skärpning igen!

Som tur är gillar jag inte allt godis i korgarna. Eller egentligen kanske jag skulle gilla nästan allt men jag smakar inte på godis jag inte känner igen, det kan ju vara äckligt! Vissa av korgarna är fulla av choklad som jag inte känner till, så kallad fin choklad, jag håller mig istället till den lite sämre chokladen från Fazer och Marabou, som t ex Marianne, Dume eller Daim! Jag har aldrig varit någon finsmakare när det gäller choklad, Marabou duger gott åt mig 🙂 Mörk choklad går bort! Den är ju för nyttig.

julkorgar_3

Lämna en kommentar

Filed under Gott, Jobb, Jobbigt

Kommentera

