En skillnad mellan män och kvinnor

Varje dag förundras jag över skillnaden mellan kvinnor och män, tjejer och killar!

En stor skillnad är att kvinnor tar reda på saker och ting, de ställer frågor och får därmed, enligt min åsikt, reda på viktig fakta! Jag vet inte hur många gånger jag frågat D om saker som gäller hans vänner eller familj som han inte har en aning om, för han har inte frågat. Ibland kan man tro att jag bryr mig mer om dem än vad han gör!

Det samma verkar gälla samtliga människor av manligt kön. När en kollega på jobbet berättade att han skulle iväg på en av sina döttrars luciafirande på kvällen frågade jag om hon skulle vara lucia, tärna eller tomte. Han svarade då att han inte hade en aning. Jag undrar då hur han kan ha ungått att få reda på det, har han inte sett din dotter prova kläderna hemma eller hört sin fru och dotter diskutera saken, för jag är nästan 100 % säker på att hans fru vet precis vad hans dotter ska vara i luciatåget! Det enda min kollega visste var vilken tid luciafirandet skulle hållas, snacka om att ha noll koll! Personer av det manliga könet verkar helt enkelt inte bry sig, eller vad är grejen?!

luciatag

Bild ritat av min grymt duktiga vännina Ida.

3 kommentarer

Filed under Jobb, konstigt

3 responses to “En skillnad mellan män och kvinnor

  1. Jag håller med. Enda gången det duger att fråga saker för killar är när det gynnar dom. Exempelvis då dom ska ha något i köket. ”Älskling, vart är mjölet?” Istället för att öppna skåpsdörren framför näsan och kolla så ska lilla flickvännen komma dansande och plocka fram sakerna åt honom.
    Haha, ne nu generaliserar vi allt men ibland undrar man faktiskt. 😛

  2. Jag hade inte kunnat säga det bättre själv!

  3. leon

    om man har flickvän med koll så slipper man själv ha det :p om sin kompanjon tar det lite lugnare oavsett arbete eller relation så måste den andra anpassa sig men tillsammans så har min tillräcklig koll.

Kommentera

