Snäll arbetskamrat…

På mitt jobb finns det massa snälla människor och jag tycker om dem jätte mycket! Man är ju så pass mycket på jobbet att det är viktigt att man trivs med dem man jobbar med, och det gör verkligen jag. Det är en sådan skön stämning på jobbet, massa skämt och ”påställa”! Precis som jag vill ha det!

Samtliga är massa år äldre än jag och mestadels av det manliga könet men det gör faktiskt ingenting. Det kan faktiskt vara skönt ibland! Trots att de kan vara ganska omogna ibland är de aldrig elaka som vissa yngre personer kan vara, det spelar ingen roll vad man har på sig eller om man har massa finner i ansiktet, det är ingen som säger någonting om det vilket är grymt skönt!

I kväll har det återigen blivit dags för en pokerturnering hos en kollega till mig, han gick därför hem lite tidigare från jobbet för att förbereda inför denna. Jag meddelade honom då att jag skulle bli några minuter sen till turneringen eftersom jag var tvungen att hämta D när han kommer från Stockholm. Jag hade tänkt att lämna bilen nere på stationen åt D med eftersom jag fick punktering på min cykel i morse (för andra gången på 1 vecka!) tog jag bilen själv och måste därför hämta honom när han kommer med tåget.

Lite senare på eftermiddagen ringer min kollega upp mig och fråga om inte D vill vara med på pokerturneringen. Han ber om ursäkt för att han inte frågade tidigare när jag berättade att D skulle komma hem. Jag blir helt chockad, så himla snällt av honom att tänka på D! Det hade inte ens jag gjort, jag hade inte en tanke på att fråga varken min kollega eller D om detta! (Jag är verkligen världens bästa flickvän:)) Så jag ringde upp D på jobbet och frågade om han ville vara med, det vill han. Så ikväll ska både jag och D spela poker, det ska bli kul! Det är det alltid!

Hoppas på tur med korten i kväll så att jag slipper ”lägga mig” hela tiden som senast. Jag är för feg för att bluffa… Vore grymt kul att vinna över mina dryga kollegor 🙂

paress

Lämna en kommentar

Filed under Jobb, Roligt, Spel

Kommentera

