Stockholm och Idol-finalen i helgen!

Helgen ska jag och D spendera i Stockholm! Jag åker redan på fredag eftermiddag och kommer fram runt 17.30. Då ska D möte mig på stationen och sedan ska vi snabbt slänga i oss lite mat för att sedan ta tunnelbanan ut till Globen för att se Idol-finalen.

Jag blev grymt glad i fredags när det stod klart att det blev Alice och Kevin som kom till final, båda är grymt duktiga och jag hade hoppats på dem hela tiden! Kevin är min favorit och jag tror faktiskt han vinner på fredag! Hans röst är helt otroligt bra!

Kevin har själv valt att sjunga låten You’re the voice av John Farnman och tittarnas låtval till Kevin blev Living on a prayer av Bon Jovi. Ett bra val av tittarna, Kevin sjöng Linving on a prayer grymt bra i en av veckofinalerna! Alice har valt att sjunga So what av Pink och tittarnas låtval till henne blev Heaven’s on fire av Kiss. Även Alice sjöng sin låt bra i en av veckofinalerna så det blir nog en hård kamp! Kul!

Gruppen Il Divo, som bland annat sjunger låten Amazing Grace och Hallelujah, är gästartister i Globen på fredag vilket är kul, det kommer bli en grym stämning när de sjunger!

idolfinalen2008

Det blir inte bara Idol i helgen utan vi stannar i Stockholm ända tills söndag eftermiddag, så på lördag och söndag blir det shopping! Jag längtar!

1 kommentar

Filed under Händelser, Roligt, Shopping

One response to “Stockholm och Idol-finalen i helgen!

  1. Pingback: Bloggfritt i helgen… « Emelia.nu

Kommentera

