Artikeln i Sofis mode…

Jag var ju som sagt med i Sofis mode denna vecka i en del i tidningen som handlar om hälsa och relationer som heter DITT LIV. Varje vecka finns ett sådant reportage med i Sofis mode och reportaget handlar om en ny person varje vecka, ämnet varierar! Denna vecka handlade reportaget om mig och mina pms-besvär.

Jag gillar egentligen inte denna typ av reportage eftersom de är skrivna i jag-form. Det låter således som att personen i fråga själv har skickat in ett brev eller kontaktat tidningen för att få vara med i den. Så är inte fallet, utan jag blev kontaktat av en journalist för lite drygt en månad sedan eftersom hon när hon sökte på pms hittat till min blogg som faktiskt har några inlägg som handlar om just pms. Några dagar senare höll journalisten en intervju med mig över telefon och ytterligare några dagar senare blev jag kontaktat av ytterligare en person som bestämde en tid när en fotograf skulle komma hem till mig och fotografera mig.

Korten skulle vara naturliga, men hur bra ser man ut naturligt?! Man vill ju inte se ut hur som helst när man ska vara med i en tidning så innan fotografen kom hem till mig besökte jag Relax hud och hälsa för att bli sminkad och därefter fixade jag håret hos Salong Hon & Han. Så här i efterhand är jag nöjd med sminkningen men jag borde nog ha gjort något annorlunda med håret, det blev lite platt… vilket inte är så konstigt när man plattar det med en plattång 🙂

När det gäller bilderna är jag väl hyffsat nöjd… på den första bilden i reportaget ser mitt huvud grymt stort ut eftersom bilden är tagen snett uppifrån, det var lite synd…

Dessa bilder tog min mamma och pappa på mig efter min fotografering. Fotografen lovade att skicka några bilder på mig men har tyvärr inte gjort det… jag får väl maila och tjata på honom!

efterfotografering

4 kommentarer

Filed under Händelser, Roligt, Skönhet, Tidningar

4 responses to “Artikeln i Sofis mode…

  1. Jag gillar verkligen din hårfärg Emelia! Färgat eller naturligt? Jättefin till dina gröna ögon. =) Aldrig funderat på lugg? Tror du skulle passat i det. kram

  2. Tack!
    Jag har haft lugg ett x antal gånger, men varje gång ångrar jag mig, låter luggen växa ut igen och lovar mig själv att aldrig mer klippa lugg eftersom det tar så grymt lång tid för den att växa ut igen! Men efter ett tag blir jag sugen på lugg igen och klipper den… vi får väl se hur lång tid det tar denna gång 🙂 Lugg passar dock inte min livsstil eftersom jag inte är en person som gillar att stå framför spegeln i flera timmar…

    Mitt hår är faktiskt tonat just nu i en så nära nyans det bara går till min naturliga hårfärg. Hade ljusa slingor förut och en utväxtskarv på typ 10 cm, inte alls snyggt så jag tonade håret och ska nu hålla mig till min naturliga hårfärg eftersom det fulaste jag vet är att ha utväxtskarv!

  3. haha Ja, då är du som jag fast för mig är det olika hårfäger/nyanser! Lugg har jag konstaterat att jag inte passar i… Jag vet inte hur många hårfärger jag haft de senaste åren. Sedan bestämmer jag mig, jag orkar inte hålla på och färga/tona håret var tredje vecka, jag SKA ha tillbaka min naturliga hårfärg. Sen blir det att instruera alla jag känner till att stoppa mig ifall jag får hårfärgningstankar.

    Nu när jag äntligen börjar komma till rätta med min egen hårfärg helt igenom… Ja, då kommer tankarna; ”Va jag inte jävligt snygg i ljust chokladbrunt?”. 😉

  4. Pingback: Fina bilder och artikel på webben « Emelia.nu

Kommentera

