Julbord och födelsedagskalas

I söndags var det fullt upp! Först julbord på Degernäs Herrgård och sedan kalas hos min kusin och bästa vän F.

Julbordet på Degernäs Herrgård var tyvärr en besvikelse. Jag trodde det skulle vara jätte bra mat med tanke på att lucherna och á  la carten alltid har varit jätte god. Men så var det tyvärr inte… Köttbullarna var inte alls goda och inte heller hemmagjorda. Janssons frestelsen smakade mer som en potatisgratäng, inte hittade jag någon ansjovis i den och ingen annan heller… Prinskorvarna var rent ut sagt vidriga. Vet inte om det var riktig prinskorv, för de var jätte smala och jätte korta. En av efterrätterna, en typ av kaka med massa olika bär på såg jätte god ut men var torr som fnöske! Resterande mat som jag smakade på var helt ok, men inte mer. Jag saknade några goda sallader (det fanns körsbärstomater och lite salladsblad…) samt räkor som man kan skala själv.

julbord

Efter julbordet var det bara att sätta sig i bilen och åka till Karlskoga för födelsedagskalas hos F. Där bjöds det på jätte god fika och till kvällsmat blev det en jätte god hemmagjord smörgåstårta. Som vanligt när det är släktkalas hade vi trevligt, snackade massa skit samt sjöng Singstar Abba.

26arskalas

När jag väl kom hem på kvällen var min mage helt uppsvullen efter all mat jag ätit, usch vad dåligt jag mådde. Tur att det inte är julbord och kalas så ofta på samma dag!

1 kommentar

Filed under mat, Party, Roligt

One response to “Julbord och födelsedagskalas

  1. Pingback: Min första julklapp! « Emelia.nu

Kommentera

