Kupévärmare

Om något inte fungerar som det ska eller om något jävlas så blir jag förbannad på direkten, det riktigt kokar i mig och jag kan skälla ut en person som inte ens har med saken att göra!

Vår fina bil, som jag verkligen är jätte nöjd med, brukar ibland jävlas med mig. Det är nämligen så att den ibland när det är kallt ute ser till att frysa och/eller imma igen på insidan av framrutan! Det är inte alls kul att komma till bilen och upptäcka detta, det går liksom inte att skrapa eller använda vindrutetorkarna för att få bort det på insidan av rutan! Utan man får starta bilen och dra på fläkten mot rutan på max och sitta där och vänta medans man nästan håller på att frysa ihjäl! Jag brukar även hjälpa bilen på traven genom att försöka torka bort imman med de klädesplagg jag har på mig..

När detta hände en gång för mycket för några veckor sedan, blev jag riktigt förbannad och ringde direkt till D och skällde ut honom och sa att nu åker jag till OKQ8 och köper en kupévärmare, då slipper man den här skiten när man kommer till bilen efter jobbet. Det är nämligen så att det är endast när bilen står parkerad på mitt jobb som detta sker, fråga mig inte varför! Det kanske har med tiden och temperaturen att göra?! D försökte i alla fall lugna ner mig och tyckte att vi skulle avvakta och se om vi kunde hitta en kupévärmare någon annan stans, bensinmackar brukar ju inte vara de billigaste direkt! Jag struntade i vad D sa och åkte direkt till  OKQ8. Men när jag såg vad en ”bra” kupévärmare kostade var jag helt plötsligt inte lika arg längre… Jag vill ju liksom inte köpa den billigaste skitmodellen utan en med hög effekt, så att den är effektiv!

Det slutade i alla fall med att vi till helgen köpte oss en kupévärmare på OKQ8, det blev till slut den dyraste modellen som kostade runt 1000-lappen. Men skit samma nu slipper jag i alla fall komma ut till en kall och jävlig bil när jag slutar jobbet!

cyklon1700mellan

Lämna en kommentar

Filed under Händelser, Jobbigt, Störande

Kommentera

