Effektiv bloggning!

Den bästa tiden att blogga är helt klart söndagsmorgnar! Då ligger D och sover och jag kan blogga i fred! Att blogga på kvällstid när inte D är hemma går också bra men då är oftast hjärnan trött efter en 8-timmars arbetsdag…

Att blogga när D är vaken är inte alls effektivt. Hela tiden blir man störd av massa saker. Antingen är tv’n på med maxvolym (ja, D har alltid väldigt högt på tv’n!) eller så sätter han sig bredvid mig och pratar i telefon eller pratar med mig medans jag försöker skriva inlägg. D gillar nämligen inte mitt bloggande, han tycker jag spenderar alldeles för mycket tid framför datorn, tid som han tycker att vi kan göra något tillsammans med istället… Det är inte alls lätt att skriva inlägg under tidspress. Tänk er själva någon som sitter och väntar på er medans ni ska göra något, någon som frågar ”Är du klar snart?” eller säger ”Ska du blogga nu igen!?”

Men när D själv sitter framför datorn och spelar poker, då är det inget fel alls! Det D inte fattar är att jag kan avbryta mitt bloggande precis när som helst, det är bara att spara och stänga ned fönstret, men en pokermatch däremot den är inte slut förrens D åkt ut! Jag börjar bli riktigt trött på att vänta på att D ska åka ur en pokerturnering! Jag kanske ska börja störa honom lika mycket då som han stör mig när jag bloggar så kanske han lämnar mig ifred hädanefter 🙂

1 kommentar

Filed under Jobbigt, Störande

One response to “Effektiv bloggning!

  1. ÅÅÅåååååå. Du SKAPAR ju något av VÄRDE medan han bara spiller bort sin tid! Hälsa honom att dina FÄNS kräver din närvaro.

    Grrrrr…

    Bloggare världen över, förenen eder mot bloggmarodörer och tidstjuvar!

Kommentera

