Den enda som kan hantera en skruvmejsel på jobbet!

I fredags hade det blivit dags att flytta ut till den nya baracken vi fått på jobbet, vi har nämligen växt ut huset vi sitter i. För att kunna flytta sitt skrivbord frågade en manlig kollega en kvinnlig kollega vem han skulle ringa till om han ville ha hjälp med att skruva loss en avdelningsskärm som satt på hans skrivbord. Hon svarade honom att om han inte kunde skruva loss några enkla skruvar så kunde hon hjälpa honom! Övriga två kvinnor (jag är nog en tjej fortfarande! Men i denna mening får jag vara en kvinna :)) höll med! Vad bra, svarade den manliga kollegan då kan ju ni göra det! Övriga kollegor skrattade och tyckte att kvinnan som yttrat sig lika gärna kunnat ge den manliga kollegan en käftsmäll, att som kvinna säga sig vara bättre på denna ”manliga” syssla måste ta tagit så pass hårt ändå 🙂

När det väl är dags att skruva av avdelningsskärmen från skrivbordet ropar den manliga kollegan på mig eftersom jag sitter närmast. Så det är bara att resa på sig och visa vad man går för. Jag har ju skruvat i och ur skruvar förut och denna gång skulle jag använda en skruvdragare så jag hade inte räknat med att ta ut mig särskilt hårt! Tyvärr satt skruvarna så pass illa åt att man inte kom åt med en skruvdragare, det var bara att använda den vanlig skruvmejsel. Så jag skruvade medans typ 5 manliga kollegor stod och tittade på med typ öppna munnar, har de aldrig sett en tjej skruva förut eller!? Snacka om att jag kände mig uttittat!

När skrivbordet väl var flyttat kunde den manliga kollegan inte heller skruva i skruvarna, så det fick jag också göra, för hand med en vanlig skruvmejsel. Det var lite jobbigare, men aldrig att jag klagar, för då hade man väl fått sig en spydig kommentar. Nej, jag skruvade och skruvade tills svetten nästan rann, men inte ett ord yttrade jag. Det tycker jag var starkt gjort, mycket starkare än vad någon av mina manliga kollegor är i alla fall!

tool_screwdriver-skruvmejsel-makro-webb-2

Lämna en kommentar

Filed under Jobb, Jobbiga människor

Kommentera

