Hur trög får man bli?!

För några veckor sedan fick samtliga anställa på mitt jobb en förpackning med våtservetter att göra rent sina skärmar med. I varje förpackning fanns det kanske 20 våtservetter som satt ihop två och två.

Jag delade glatt på en förpackning om två servetter och rev upp den ena förpackning för att inse att servetten inte var blöt, den var snustorr! Det måste ha blivit något fel vid tillverkningen tänkte jag och öppnade den andra förpackningen. Där i låg det en blöt servett.

När jag en tid senare återigen skulle torka av min skärm lyckades jag också öppna en förpackning med en servett som var snustorr. Nu började jag bli riktigt sur och tänkte gå och klaga hos den som beställt våtservetterna. Men jag öppnade en ny förpackning och denna våtservett var det inget fel på, så jag struntade i att klaga.

Så idag när jag skulle torka av min skärm för tredje gången fick jag för tredje gången tag i en torr våtservett. Jag beklagade mig för en kollega som snällt informerade mig om att varje förpackning om två servetter ska innehålla en blöt och en torr servett. Den blöta ska man göra rent med och den torra ska man torka bort det blöta som blir efteråt. Snacka om att jag kände mig dum, hur trög får man bli liksom! Det stod ju faktiskt klart och tydligt på förpackningen att den innehöll en torr och en blöt servett. Men jag tror mig aldrig behöva lösa sånt krafs. Snacka om att vara trög. Nu har jag slängt 3 servetter, helt i onödan!

Till mitt försvar kan jag säga att det var riktigt onödigt av tillverkaren att ha både torra och blöta servetter i förpackningen, vad ska man egentligen med de torra till? Så blöta är ju inte de blöta servetterna att man måste torka upp efter sig. På nån sekund har det torkat av sig självt! Så egentligen var det ju inte jag som var trög, utan tillverkaren 🙂

rengoring_erg_bakterie_517x303

1 kommentar

Filed under Händelser, Störande

One response to “Hur trög får man bli?!

  1. Per

    Ja… det är ju tur när man kan vända det till att det är någon annan som är trög trots allt i sista änden… ;O)

Kommentera

