Saker jag stör mig på!

Det finns alltid något att störa sig på, vad skulle man annars lägga sin hjärnverksamhet på?!

Följande tycker jag är störande just nu:

  • Människor som inte vet vart de ska när de går av rulltrappan. Inte nog med att de inte vet vart de ska de fattar heller inte att de står i vägen för de som vill gå av rulltrappan. Varför inte gå några meter och ställa sig någonstans där man inte är i vägen för någon och där fundera ut vart man ska?!
  • Människor som cyklar eller går sakta. Vill ni inte komma fram någongång?
  • Människor som smutsar ned och inte gör rent efter sig. Förväntar ni er att någon annan ska göra det åt er?!
  • Snöblask. Ser det ut som att jag vill trava runt med snöblask upp till knäna, få blöta skor och blöta byxor? Nej, skulle inte tro det!
  • Besserwissers. Fattar ni inte att ni inte alltid vet bäst?!
  • Trådlösa routers som inte fungerar. Köp inte trådlös router från D-link, i alla fall inte om ni inte vill att er internetuppkoppling ska brytas var 5:e minut utan anledning…
  • Försenade tåg. Nu får allt SJ ta och skärpa till sig, finns det något tåg som kommer i tid?! Om inte annat är det kanske dags att ändra tågtabellerna med mer korrekta tider. Det är inte alls kul att sitta i en kall bil och vänta på ett försenat tåg varenda gång jag ska hämta D vid tågstationen, inte heller är det kul att hämta en sur pojkvän som är grinig eftersom tåget alltid, och det är verkligen ALLTID, är sent!
  • Att förlora. Jag vill alltid vinna oavsett vad som krävs! Speciellt om det är mot en pojkvän som ler sitt fula hånleende när han vinner!
  • Att vakna upp mitt i natten och inte kunna somna om. När jag lägger mig i sängen vill jag somna och sedan vill jag sova tills klockan ringer eller jag är utsövd. Fixa det! Tack!
  • Att vara avundsjuk. Varför finns det alltid någon som har något som jag vill ha. Kan man inte bara vara nöjd med det man har. Nej, det går ju inte, för nöjd kan man väl aldrig vara…
  • Människor som inte använder kortkommandon. Hallå, vill man inte att allt man gör ska gå så fort som möjligt?! Varje gång jag sitter bredvid någon som inte använder kortkommandon börjar det av någon outgrundlig anledning att koka i mig.
  • Människor som inte håller reda på sina saker och förväntar sig att jag ska göra det. Jag är väl ingen uppslagsbok!
  • Min självdisciplin. Jag har helt enkelt ingen självdisciplin vilket är grymt störande. Finns det något att äta i skåpen eller kylskåpet så äter jag, tills det är slut! Just nu har vi pepparkaksdeg i kylen, gissa hur många gånger jag varit där och tagit en bit i dag?
  • PMS. Att vara sur och grinig utan anledning är inte alls kul!
  • Mina feta lår. Varför har just jag fått feta lår och framförallt, varför går det inte att punktförbränna?
  • Det svåra med att gå ned i vikt. Varför är det så lätt att gå upp i vikt men så svårt att gå ned i vikt. Kanske har det med min självdisciplin att göra?

Vad stör ni er på?

storande

4 kommentarer

Filed under Jobbigt, Störande

4 responses to “Saker jag stör mig på!

  1. Håller med! Speciellt folk som går sakta i rad, så man inte kommer förbi!

  2. Oj

    Jevlar vilka i-landsproblem man kan ha. Folk får väl cyklahur långsamt de vill, vad har du med det att göra? Sluta ha saker i skåpen så kan du inte äta dem, så blir du av med dunderlåren och slipper dålig självdisciplin inom det området. Hallå! Ta tag i något istället för att gnälla, fy fan vad jag är trött på folk som bara gnäller!

  3. Erik

    Hej Emelia,
    kan du inte lägga upp ett inlägg med alla kortkommandon du använder?
    Med 99% säkerhet använder inte folk kortkommandon för att de inte vet om dem => så informera istället för att klaga!

  4. Erik: Jag har faktiskt skrivit ett inlägg om kortkommandon förut: http://emelia.nu/2008/05/20/snalla-anvand-kortkommandon/

Kommentera

