Resultatet av ojämn könsfördelning…

Om ni inte vet vad resultatet av en ojämn könsfördelning har för påverkan på en arbetsplats kan jag berätta det för er. Ojämn könsfördelning, vilket på de flesta arbetsplatser innebär att det är fler anställda av manligt kön än av kvinnligt kön, vilket är fallet på min arbetsplats, innebär att det för det mesta ser ut som en svinstia på arbetsplatsen!

I går rann bägaren över för säkert 100:e gången på ett år och jag fick städa köket i säkert en halvtimme i rent vredesmod! Jag vet att jag bara borde strunta i den, men jag blir så himla äcklad att jag inte kan låta bli att städa. Dum som jag är tror jag alltid att om det är rent kanske andra också försöker hålla det rent, men så fungerar det tydligen inte. Bara någon timme efter att jag torkat diskbänken fri från allt kaffepulver låg det massa kaffepulver där igen, liksom smulor från knäckebröd och kaffefläckar.

Frågan är om det är lika snuskigt hemma hos personerna som inte gör rent efter sig. Jag skulle inte tro det! Men bara för att man inte är hemma är det tydligen okej att inte göra rent efter sig! Snacka om brist på respekt mot dem som gör rent efter sig. Det konstiga är att det alltid är personer av det manliga könet som inte gör rent efter sig, är det kanske för att de är bortskämda hemifrån med en fru eller sambo som gör allt åt dem?

Skönt att ha fått avreagera sig lite! Drömmen vore att slippa vara en köksbitch!

couple

Lämna en kommentar

Filed under Äckligt, Jobb

Kommentera

