Man ska inte gå och lägga sig för tidigt…

…det upptäckte jag i natt!

Jag gick faktiskt och la mig i sängen redan klockan 20.30 i går kväll eftersom jag var grymt trött efter julpyntningen kvällen innan. Låg och läste en liten stund och släckte lampan strax före 21.30. Därefter minns jag ingenting mer, så jag måste ha slocknat direkt.

Klockan 03.30 vaknar jag och är klarvaken. Vet inte alls vad jag vaknade av, för det är tyst i lägenheten och jag är inte kissnödig. Trots detta går jag på toaletten, ifall att liksom… Lägger mig sedan i sängen och kan bara inte somna om. Jag vänder och vrider på mig och efter en timme är jag fortfarande vaken, trots att jag nu har blivit jätte trött. Är dessutom frustrerad eftersom jag vet att jag snart måste gå upp. Klockan var ställd på 06.15. Sista gången jag kollade på klockan var den 04.45, så någon gång runt det måste jag ha slumrat in igen och vaknade sedan av att klockan ringde vid 06.15. Då var jag grymt trött, varför kunde jag inte ha varit det tidigare?! Jag ställde om klockan till 07.00, D fick ta bilen själv till tåget. När klockan ringde var jag fortfarande i princip död så jag snoozade till 07.30, därefter fick jag tvinga mig själva att gå upp. Kom inte till jobbet förrän strax efter 08.00. Snacka om att det inte lönar sig att lägga sig tidigt!

Trots detta ska jag faktiskt försöka lägga mig i vettig tid hädanefter, det håller inte i längden att lägga sig efter 00.00. Runt 22.00 är en perfekt tid, man kan ju åtminstonde ha det som mål!

I morgon ska jag gå på spinning klockan 06.00, så nu ska jag hoppa in i duschen, packa väskan, borsta tänderna och se ett avsnitt av Desperate Housewives, sedan ska jag krypa ner, förhoppningvis blir det innan 22.30 i alla fall. Men eftersom jag köpt Aftonbladet och Sofi’s Mode måste ju den läsas, så jag somnar nog inte förrän efter 23 någon gång… Men tanken var ju god i alla fall 🙂

sova

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt, Störande

Kommentera

