NetOnNet Lagarshop – som att var i himmelriket!

I går fanns det inte tid för bloggning. Klockan 09.00 ringde nämligen klockan och då var det bara att gå upp och göra sig i ordning, äta frukost och sedan sätta sig i bilen och åka till Örebro. På vägen stannade vi på Pallmans Produkter i Karlskoga för att köpa två magneter från Cult Design som jag glömde att köpa förra helgen…

Väl i Örebro så åkte vi till NetOnNet’s nyöppnade lagershop. En lagershop jag hädanefter alltid kommer besöka när jag är i Örebro. Det var helt underbart, som Ikea fast massa tekniska och roliga prylar överallt! Det var som att vara i himmelriket! Därefter åkte vi en sväng till ICA Maxi och sedan drog vi vidare in till stan. Vi hann även med att åka mot trafiken i en rondell, vet inte vad D tänkte med, jag bara skrek!

Efter stan åkte vi mot Marieberg och Ikea. Vi käkade lunch på Ikea, som vanligt var det inte gott, fattar inte varför man envisas med att äta där!? Vi handlade lite smått och gott till lägenheten, bland annat en jätte fin minijulgran och lite julpynt till denna. Självklart var granarna slut, men jag hade sett en ute i butiken, så jag gick tillbaka och plockade lite diskret bort julpyntet från granen och tog den från krukan den stod i, ful får man vara men inte dum! Nu står granen och ser fin ut i vårt vardagsrum!

Efter Ikea drog vi en vända på Mariebergs köpcentrum. Shoppade en stickad tröja och en kjol på MQ, även den fina broschen i form av ett kors fick följa med hem (förtjänsten av broschen går oavkortat till Röda korset!). Meningen var ju att jag skulle handla julklappar, men jag hittade faktiskt inte en enda julklapp! Man får nog vara lite mer förberedd om man ska göra det. Inte bara åka iväg och tro att julklapparna ska komma och knacka en på axeln i affärerna…

Inte förrens vid 18-snåret kom vi hem. Snacka om att jag var trött i bena! Vi käkade lite tacorester och sedan ägnade jag resten av kvällen åt att julpynta lägenheten. Det tog tid! Höll säkert på i 3-4 timmar! Att stryka 2 dukar och fyra panelgardiner så att de blir raka är inte det lättaste, speciellt inte när de är gjorda av lin!

Men nu är i alla fall vår lägenhet grymt fin och mysig, visar bilder ikväll!

netonnetshopping

Lämna en kommentar

Filed under Händelser, Inredning, Mode/Kläder, Shopping

Kommentera

