Tränar man inte på morgonen får man göra det på kvällen!

I morse när alarmet på mobilen ringde 05.30 var jag så grymt trött att jag inte ens funderade på att gå upp, jag ställde bara om klockan till 07.00 och somnade om!

Meningen var att jag skulle gå på spinning klockan 06.00 men det finns inte ens chans i världen att man orkar det när man går och lägger sig 00.30! Min kropp behöver mer sömn än 5 timmar… När klockan väl ringde 07.00 var jag fortfarande nästan död, så jag snoozade i 40 minuter. Sedan var det bara att tvinga sig upp. Väl uppe fick jag skuldkänslor för att jag inte gått iväg och tränat, så det var bara att packa väskan och träna efter jobbet istället. Har man bestämt sig för att träna så har man! Annars kommer jag ju rulla fram till slut!

Så efter jobbet sprang/gick jag i 1 timme på löpbandet på gymmet. 9.1 km hann jag med, inte alls illa! Jag började med att gå i 10 minuter. Därefter sprang jag i 10 minuter, gick i 5 minuter, sprang i 10 minuter, gick i 5 minuter, sprang i 10 minuter, gick i 5 minuter och avslutade med en spurt på 5 minuter. Därefter var jag mör i benen kan jag lova. Jag sprang/gick nämligen 8.6 km igår på löpbandet och det sätter sina spår i benen…

Det bästa men att träna är känslan efteråt, nu kan jag med gott samveta moffa tacos för andra gången idag, jag åt nämligen tacos till lunch på jobbet och snart blir det tacos igen, mums! Tacos kan man aldrig få för mycket av!

springer4

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt, Träning

Kommentera

