Följa med till Sälen?

I fredags förra veckan fick jag följande mail av en arbetskamrat:

Ni är just nu temporära medlemmar i föreningen ”Vi som vill till Sälen och kanske åker dit”. Denna grupp upplöses inom 1 vecka och ni erbjuds i stället medlemsskap i den nystartade föreningen VSSTS (Vi Som Ska Till Sälen).
Följande villkor gäller:

   Man anmäler sig inom 7 dagar genom att svara på detta mail och tala om att man vill med.
   Man kollar hemmaplan under helgen så ingen dubbelbokning föreligger.
   Man hostar upp medlemsavgiften inom ett par dagar efter att Baltic
   Inkasso har hört av sig. (M.a.o. man betalar stugan då den ska betalas)
   Man kan inte svara med orden ”kanske” eller ”eventuellt” vid anmälan.
   MAN HOPPAR INTE AV I ETT SENARE SKEDE !!
   Eget dödsfall är inte en giltig avhoppar-orsak. Det borde man ha tänkt
   på tidigare…….

Som ni kan se är det inte bara jag som är komisk på mitt jobb 🙂 Jag älskar verkligen mina arbetskamrater, de är grymt sköna, trots att de flesta är gamla gubbar 🙂

Mitt stora problem just nu är om jag ska teckna medlemsskap i VSSTS. Det lutar faktiskt åt det! Härligt att åka skidor och se mer än typ 2 cm snö på backen! Det var grymt länge sedan jag åkte skidor. När jag var mindre åkte hela familjen till Sälen minst en gång per år och åkte slalom och lekte i snön, men det känns nästan som att det var i ett annat liv… Kul kommer jag ihåg att det var i alla fall! Vore dock kul om man inte var den enda personen av kvinnligt kön på resan, ska höra om någon mer med samma kön som mig ska med i morgon, sedan tecknar jag nog ett medlemsskap! Om inte annat måste jag ju med för att inte missa allt roligt som verkar hända mina arbetskamrater stup i ett!

salen

1 kommentar

Filed under Jobb

One response to “Följa med till Sälen?

  1. Pingback: Det blev Sälen! « Emelia.nu

Kommentera

