Fast framför datorn…

I går kväll var inte alls D glad på mig! För det första kom jag inte i tid till tågstationen och hämtade honom när han kom från jobbet. Jag satt i lugn och ro framför datorn och bloggade och tänkte inte alls på tiden, D fick ringa när han kom fram och fråga vart jag höll hus någonstans… ”Jag ska precis åka hemifrån” ljög jag…

När vi kom hem efter att jag hämtat D satte jag mig direkt framför datorn och stängde dörren om mig, för att slippa bli störd, man måste ju koncentrera sig när man skriver inlägg! Efter en liten stund kom D in och sa: ”Jag kom ju hem för att vi skulle umgås och så sitter du framför datorn och bloggar hela kvällen, jag har ju varit hemma i två timmar utan att vi gjort någonting!” Det som kännts som en kort stund för mig var tydligen två timmar! Tänk vad tiden kan gå for när man har roligt 🙂

Därefter umgicks vi faktiskt i 2 timmar eller så när vi tävlade i Beijing Olympics och Guitar Hero på min PS3:a. Att PS3:an är min är jag aldrig sen att påpeka, jag fick ju den faktiskt i födelsedagspresent förra året! Av D, by the way…

Sedan trodde nog D att vi skulle göra oss i ordning och lägga oss i sängen och se på tv tillsammans, men jag fastnade framför datorn, igen! När jag väl slet mig därifrån och hade gjort mig i ordning för kvällen hade de slocknat i sängen med tv’n på…

Jag fick faktiskt lite skuldkänslor när jag såg honom ligga där i sängen, han är ju faktiskt min älskling och jag försöker att inte blogga så mycket när han är hemma, men ibland är det lättare sagt än gjort.

dator

3 kommentarer

Filed under Allmänt

3 responses to “Fast framför datorn…

  1. Erik

    Och det här inlägget skrev du kl 23:11. Betyder det att du EFTER dina känslor av dåligt samvete återigen satte dig och skrev detta inlägg plus inlägget ”Världens bästa storasyster”?

  2. Nej, detta inlägg skrev jag faktiskt kvällen efter…

  3. Erik

    aaha, verkar avsevärt vettigare 🙂

Kommentera

