Lön på kontot = shopping!

Så fort min lön kommer in på mitt konto är jag i shoppingtagen. I går började jag dagen med att klicka hem några julklappar från bluebox. Lite senare beställde jag en prenumeration på tidningen M3 och på kvällen köpte jag massa låter till Singstar på Singstore.

Men inte nöjer jag mig med detta, utan jag kommer hela tiden på nya saker jag ”behöver”!

Även innan jag får lön shoppar jag för de sista slantarna på kontot, man kan ju inte ha kvar några pengar på konton när den nya lönen kommer in inte, det vore ju inte alls bra… I söndags shoppade jag upp mina sista slantar på ICA Maxi när jag köpte sällskapsspelet Helt hysteriskt, Singstar: ABBA, Guitar Hero: Aerosmith samt en present till D’s systerson. Fattar egentligen inte alls varför jag köpte Guitar Hero, vi har ju redan två gitarrer och Aerosmith är jag inte särskilt förtjust i, men det var väl för att det var billigt antar jag… Jag försöker faktiskt bli av med mitt shoppingberoende och blir faktiskt bättre och bättre på att inte köpa saker. I söndags på ICA Maxi la jag faktiskt tillbaka spelet Guitar Hero: World Tour som jag lagt i min korg… En annan dag hade jag lagt ytterligare en förpackning av ljuslyktorna Ljuspunkt i korgen på ICA, men efter lite eftertanke åkte de tillbaka på hyllan. Jag har tyvärr en förmåga att alltid köpa massa saker om det har ett ”bra” pris. Men jag är ju faktiskt på väg åt rätt håll, eller hur!

lonshopping

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt, Shopping

Kommentera

