Byta julklappar?!

D vill inte att vi ska köpa julklappar till varandra, han vill istället att vi ska köpa oss någonting gemensamt. Jag håller inte alls med! Jag älskar ju att få paket. Han tycker att jag får så mycket paket av mina föräldrar
att det borde räcka, men jag vill ju få paket från min pojkvän också!

Det vore helt ok om vi köpte oss någon dyr gemensam julklapp som t ex en ny dator eller ett barbord med barstolar, då skulle jag kunna gå med på att vi köper oss en gemensam present. Men inte annars!

Igår blev jag riktigt sur på D. Jag visade honom spelet Singstar: ABBA som jag köpte igår och då föreslår han att vi kan se det som vår gemensamma julklapp. Du måste skämta sa jag. Det gjorde han inte! Då blev jag riktigt förbannad. En gemensam julklapp som kostar 399, aldrig i livet!

Jag sa vad jag tyckte, dvs. att ska vi köpa en gemensam present ska det vara något lite dyrare som vi båda behöver och blir glada över. Jag meddelade honom också att jag faktiskt redan köpt en present. Ja, det är
väl inget fel att vara ute i god tid!

Han blev först sur så klart! Men jag avvaktade lite och sa sedan lite gulligt att jag ju älskar att få julklappar av honom. Därefter gick han med på vi ska byta julklappar, men det satt hårt inne… Han är en riktig
snåldjåp ibland! Men en tv för 25 000 kr är helt ok att köpa liksom en inspelningsbar dvd för 4500 kr. Killar är allt knäppa ibland, eller i alla fall D 🙂

julklapp

Lämna en kommentar

Filed under Jul, Presenter

Kommentera

