Hatar cellprovtagning…!

Idag har jag varit iväg till gynekologen och gjort en genekologisk cellprovtagning. Precis som förra gången tyckte jag det var riktigt hemskt och jag blev äcklad efteråt!

Att en främmande person pillar på ens käraste delar är inte alls trevligt, jag skulle gärna slippa, men det är ju ett nödvändigt ont för att kunna upptäcka livmoderhalscancer i tid…

Inte blev det bättre av att jag kände igen gynekologen som gjorde undersökningen. Det var mamman till en kille som gick i en paralellklass till mig. Medans hon undersökte mig berättade hon vad han gjorde nu, det kändes jätte konstigt! Efteråt vill man bara hem och duscha!

gynokologstol

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt

Kommentera

