Våg som mäter kroppsfett, muskulatur och BMI

Min lillebror fick i går hem en så kallad kroppsvåg som han beställt från sajten evitamin.se. Detta är en våg som kan mäta kroppsfett, muskulatur och BMI.

Jag gillade inte alls denna våg. Den sa nämligen att jag har 33 % fett i kroppen. Fatta hur mycket detta är! Nog för att jag vet att jag behöver gå ned några kilo eftersom jag gått upp några kilo den senaste tiden, men detta besked var som att få en käftsmäll! Kanske en bra sådan för jag känner mig återigen träningsinspirerad. Jag har inte alls varit sugen på att träna den senaste tiden, men i morse gick jag på spinning klockan 06.00, det var inte tal om att sova länge! Nu ska fettet bort!

Jag vet inte hur bra eller dålig denna våg är, men den kostade 2000 kr, så dålig kan den väl ändå inte vara!?

kroppsvag2

Lämna en kommentar

Filed under Träning

Kommentera

