Populär?!

Inom loppet av en vecka har två rekryteringsfirmor hört av sig till mig och frågat om jag fortfarande är intresserad av jobb (vilket jag ju inte är eftersom jag har ett fast jobb!). När den första personen hörde av sig fattade jag ingenting, jag har ju inte sökt jobb aktivt på flera år! När den andra personen ringer får jag reda på att hon hittat mitt CV på sajten Monster.

Efter att ha avslutat samtalet med att meddela att jag har ett fast jobb och inte är intresserad av ett nytt jobb loggar jag in på sajten Monster och kollar hur mitt CV ser ut. Det visar sig vara ett jätte gammalt CV som jag skrev för flera år sedan, inte alls ”up to date”! Men jag var tydligen intressant ändå, alltid kul att vara populär, jag som trodde det var lågkonjuktur!?

popular

Lämna en kommentar

Filed under Jobb, Roligt

Kommentera

