Mitt nyårslöfte är brutet…

Godis är tillbaka i mitt liv, trots att jag gjorde slut med honom för snart ett år sedan. Det är inte första gången jag trillar dit. Jag försökte att motstå honom in i det längsta men till slut orkade jag inte stå emot! Det började med att vi sågs i smyg utan att D visste om det, men sedan blev det bara mer och mer och jag blev tvungen att erkänna mitt snedsteg. D blev inte alls glad, han litade ju på mig. Själv kände jag mig som en idiot, hur kunde jag svika både D och mig själv. Har man lovat något ska man hålla det!

Det värsta är att jag inte mår bra när jag umgås med Godis, ändå gör jag det! Jag är helt klart beroende, inget snack om saken! Nu har jag inte träffat honom på två dagar och jag ska försöka att hålla mig så långt ifrån honom jag bara kan.

Tyvärr vet jag att jag kommer trilla dit igen närmare jul, då är han alltid svår att motstå. Jag vet redan nu att jag kommer ge med mig och släppa in honom i mitt liv igen. Men förhoppningsvis kan jag göra slut med honom efter nyårsafton, som jag gjort så många gånger förr…

Egentligen vill jag ju inte bli av med honom helt. Men jag har svårt att ha ett ”lagom” förhållande till honom, för mig är det nämligen allt eller inget…

Det värsta är att allt alltid är så bra mellan oss i början när vi börjar ses. Då träffas vi i lagom mängd och jag mår inte dåligt av att träffa honom. Men sedan ses vi bara mer och mer och jag mår till slut dåligt av att träffa honom. Till slut är den enda utvägen att göra slut, för mig är det som sagt allt eller inget. Tyvärr!

hateyou

1 kommentar

Filed under Jobbigt

One response to “Mitt nyårslöfte är brutet…

  1. Pingback: Aldrig mer sura bilar! « Emelia.nu

Kommentera

