Den 8:e dödssynden…

Ifall ni inte visste det har det tillkommit en 8:e dödssynd. Sedan tidigare finns det 7 dödssynder, nämligen:

  1. Högmod
  2. Girighet
  3. Vällust
  4. Avund
  5. Frosseri
  6. Vrede
  7. Lättja

Till denna lista har nu ”Julpynta innan första advent” tillkommit. Det är helt enkelt för tidigt att julpynta innan, hur ska man då komma i den rätta julstämningen när julen väl kommer?! Nu när det knappt är snö ute vid jul är det ännu viktigare att komma i den rätta stämningen runt jul! 

Själv har jag faktiskt börjat fundera på julpynt, vad som behöver inhandlas och hur jag ska inreda lägenheten, men mer än så är faktiskt en dödssynd! Jag höll på att få en hjärtattack i helgen när jag såg att en granne till mig hängt upp julgardiner i köket samt ställt en jätte store tomte i fönstret, helt klart för tidigt. Två veckor till får man allt vänta.

180px-christmas_tree_sxc_hu

Lämna en kommentar

Filed under Inredning, Jul

Kommentera

