Så här kul har jag när jag är på innebandy…

Att gå på innebandy är inte direkt min favoritsysselsättning, men eftersom D spelar brukar jag pallra mig iväg och titta, man måste ju stödja sin sambo… Idag hade de hemmamatch klockan 18.00 så jag var självklart där och tittade trots att de lagt matchen på en idiot tid. En match klockan 18.00 en fredagskväll liksom!

Så varför är inte att titta på innebandy en av mina favoritsysselsättningar. Jo, för det första så får jag alltid träsmak efter ungefär 2 minuter och sedan sitter man där och vänder och vrider på sig och har jätte ont i rumpan. För det andra är innebandy en ganska tråkig sport, i och för sig ganska händelserik men jag har alltid varit en fotbollstjej. För det tredje spelar D i division 4 och där är de inte jätte bra direkt… Det var en helt annan sak när jag och D för något år sedan åkte upp till Globen och såg SM-finalerna i innebandy, då var det för första gången roligt att titta på innebandy, bara för att de var så grymt bra!

För att stå ut på matcherna köper jag alltid med mig massa tidningar. Idag blev det både Aftonbladet och Expressen med Fredag och Klick! bilagorna. Jag försöker att läsa tidningarna så diskret som möjligt men folk undrar nog vad jag gör där överhuvudtaget… Jag får försöka bättre mig, när D kom hem ikväll frågade han mig nämligen hur mycket jag sett på matchen egentligen, varje gång han titta på mig tittade jag ned i en tidning… Inte alls bra! Jag får försöka skärpa mig till nästa match!

kulpainnebandy

Lämna en kommentar

Filed under Sport

Kommentera

