Jag är inte ett dugg avundsjuk…!

När det är så här härligt väder ute blir man verkligen på bra humör! NOT! Det regnar ut, är kallt och trist, men vill ju inte ens gå utanför dörren. Känns som det regnat flera veckor i sträck nu!

Med det här härliga vädret blir man verkligen inte avundsjuk när man hör kollegorna prata om sina Karibienkryssningar de ska göra i januari. Det är nämligen två av mina kollegor som oberoende av varandra bokat kryssningar i Karibien. De lämnar faktiskt Sverige med endast 1 dags mellanrum, snacka om sammanträffande! Som tur är ska de inte åka samma rutt! Tänk liksom att lämna tråkiga och kalla Sverige för en kryssning i varma och härliga Karibien och så träffa på en av sina kollegor på kryssningen, nej, det vore inte kul, hur mycket man än gillar sin kollega!

Det är fler personer jag är avundsjuk på just nu. Nämligen min lillebror och hans kompis som åker till Egypten om någon vecka. Det var faktiskt jag som hjälpte dem boka resan, det gjorde ju inte min avundsjuka mildare direkt…

Nej, man ska inte vara avundsjuk. Avundsjuka är den värsta sjukdomen, som min mamma alltid sagt. Men det är inte lätt att glädjas åt andra när det är grått, trist, tråkigt, regnigt och kallt ute… Jag vill också ha en härlig och varm semesterresa att se fram emot! JAG VILL OCKSÅ!

inteallsavundsjuk

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt, Resa, Störande

Kommentera

