Ska man vara fin får plånboken lida pin…

Den senaste tiden har jag verkligen märkt av nackdelarna med att ha dålig hy. Nämligen att det kostar en förmögenhet om man vill komma tillrätta med problemet!

För ungefär 4 veckor sedan fick jag till slut nog av min dåliga hy gick iväg till Relax Hud och Hälsa för en bedömning av min hy. Tjejen jag träffade, som dessutom äger stället och är jätte snäll och trevlig, trodde att en Exuviance specialbehandling kunde vara lösningen på mina problem.

Denna första gång utfördes en Ansiktsbehandling Silver på min hy för rengöra min hy samt för att se om Exuviance specialbehandling var lösningen på mina problem. Denna behandling kostade 450 kr. Jag var dessutom tvungen att köpa ett startkit med ansiktsrengöring samt lite andra produkter till min hy eftersom det inte fungerar att tvätta sig med tvål och vatten om jag ville komma tillrätta med mina akne-problem… Detta kostade ungefär 500 kr. Så totalt fick jag punga ut med 950 kr denna första gång. Jag bokade dessutom in 6 tillfällen med Exuviance specialbehandling som jag ska gå på en gång i veckan i sex veckor.

När jag någon vecka senare gjorde min första behandling valde jag att köpa ett kurkort för 1750 kr eftersom man då får gå 6 gånger och betala för 5. Jag var dessutom tvungen att köpa en ny förpackning ansiktsrengöring samt en ny förpackning ansiktsvatten vilket kostade typ 600 kr. Eftersom jag inte köpte ett kit denna gång var det större förpackning och därför mycket dyrare så klart…! Men förpackningarna kommer ju räcka länge! Totalt kostade det ungefär 2350 kr denna gång.

I veckan var jag iväg på min andra behandling, vid detta tillfälle hade mina ansiktskrämer tagit slit så det var bara att köpa nya… Jag behövde dessutom en ny tub ”Blemish Treatment gel” som man lägger på finnarna så att de går bort fortare. Denna gång kostade det 900 kr. Jag behövde i alla fall inte betala för någon behandling denna gång eftersom jag köpte ett kurkort förra gången…

Fatta att jag håller på att bli ruinerad! Jag har hittils gått på 2 av 6 behandlingar och det har blivit marginell förbättring. Hoppas verkligen att finnarna går bort efter samtliga behandlingar, så att det varit värt pengarna!

Totalt har jag slängt ut ca. 4200 kr, det är ju helt sjukt nu när jag ser det svart på vitt! Som tur är fick jag ett presentkort på 500 kr av min pappa till den första behandlingen och lagom till det andra besöket hade jag fyllt år och fått ett presentkort på 250 kr och dessutom 2000 kr. Så jag har inte behövt använda så mycket av mina egna tjänade pengar, men tänk vad mycket jag kunnat göra för 4000 kr, det är ju mycket pengar! 

exuviance

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt, Skönhet, Störande

Kommentera

