En kopp kaffe för att hålla mig vaken…

I dag var det verkligen ”korvstoppning” på kursen. Vid 3-snåret var jag så trött att jag hade somnat på direkten om jag stängt ögonen. En av mina kollegor meddelade mig att en av anledningarna till att dricka kaffe är just för att bli piggare. Jag har aldrig gillat kaffe och dricker det inte, tycker det är äckligt samt att man får grymt dålig andedräkt av det. Men i just detta fall var det kris så jag tog en kopp kaffe och hällde i både mjölk och fyra sockerbitar. Sedan var det bara att pina i sig kaffet. Tyvärr gjorde inte varken mjölken eller sockret kaffet godare! Men efter att jag druckit ur koppen med kaffe var jag pigg resten av eftermiddagen. Så den perfekta lösningen på trötthet är definitivt kaffe! Men bara för det kommer jag inte börja dricka det! Endast i nödfall som detta!

kaffevaken

Lämna en kommentar

Filed under Jobb, Plugg

Kommentera

