Älskar Ensam mamma söker!

Mitt favoritprogram just nu är Ensam mamma söker. Jag har till och med kommit på mig själv gå och längta efter att det ska bli söndag kväll så att jag får se programmet!

Min favoritmamma är Anette, hon verkar vara en underbar mamma och person. Johanna är jag inte lika förtjust i men hon är ändå rolig att följa i programmet eftersom hon är bitchig. Hon visade inte sitt rätta jag förrän Christer för andra gången berättade att han var tvungen att åka hem till Norrland. Då hämtade hon alla hans saker och slängde dem på honom och var riktigt sur och grinig. Ok att han också betedde sig dåligt, men hon var värre! Han fick ju inte ens hämta sina egna saker och säkerställa så att han fick med sig alla sina saker hem. Nina gillar jag sämst av alla mammorna. Hon är så himla tråkig och tjatar bara om att hon vill få ett syskon och en pappa till sin dotter. Fattar hon inte att hennes nya kille aldrig kan bli en pappa till hennes dotter, hon har ju redan en pappa! Det viktiga är väl att hon hittar en bra kille som hon trivs med och älskar och som också älskar henne och även hennes dotter!

Även när det gäller Anette har det varit lite intriger. Hon skickade ju hem Magnus när han betedde sig som ett svin och var svartsjuk och snackade skit om de andra killarna. Way to go!

I söndags kände jag för första gången för Nina. Hon blev tvungen att välja bort Robban trots att hon var kär i honom eftersom han inte var kär i henne. Hemskt! Hon fick följa sin hjärna istället för sitt hjärta… Jag tyckte det var skönt att hon blev av med honom, han verkade vara riktigt omogen och inte alls reda att stadga sig. Kommentaren han sa när han tillfrågade om han ville bli pappa säger allt om honom: ”Klart man vill skjuta skarpt nån gång!”

ensammammasoker

Update:

Kom på att jag glömde skriva ned lite tankar om killen Alexander som Johanna dejtar. Jag har hela tiden tyckt att han varit lite skum och udda. Och jag fick verkligen vatten på min kvarn efter söndagens avsnitt. Då fick nämligen Alexander träffa två av Johannas tjejkompisar. En av kompisarna frågade Alexander varför han ställde upp i programmet som är så snygg och ung och dessutom bor i Göteborg, det borde väl inte vara några problem för honom att träffa en tjej. Han svarade då att han lika gärna kunde söka till programmet Ensam mamma söker som att sätta ut en kontaktannons!

Det tyckte jag var ett riktigt konstigt svar! Grabben måste verkligen vara desperat och ha svårt att träffa tjejer om de enda sätten han kommer på är att sätta ut kontaktannons eller vara med i Ensam mamma söker. Nått lurt måste det vara med honom!

1 kommentar

Filed under Serier, Tv

One response to “Älskar Ensam mamma söker!

  1. Pingback: Säsongsfinal i Ensam mamma söker ikväll! « Emelia.nu

Kommentera

