Tvätt och städdag!

Igår blev det inte mycket tid över för annat än tvättning och städning, tyvärr…!

Direkt när jag vaknade på söndag morgon klev jag upp och började sortera tvätt. Eftersom vi inte tvättat på 2 veckor hade vi två stora Ikea-påsar fulla med tvätt! När jag precis sorterat klart kom även D upp ur sängen och vi tog påsarna och gick ned i tvättstugan för att upptäcka att tvättstugen var upptagen. Vi hade inte bokat tid förrän mellan 17-22, men eftersom vi hade så mycket tvätt hade vi kvällen innan kontrollerat om någon bokat tiden innan oss, och det var det ingen som hade. Men tydligen hade någon hunnit bokat den tiden nu på morgonen! Det var bara att surt ta påsarna och bära upp tvätten igen!

Istället började jag blötdamma hela lägenheten och som vanligt blev jag och D osams eftersom vi har olika åsikter när det gäller städning. D frågade vad han skulle göra under tiden jag dammade och jag sa att han kunde damma av elementen så länge med en blöt trasa. Detta tyckte han inte alls var nödvändigt utan han tyckte att han lika gärna kunde damma av elementen med en dammvippa. Det höll jag inte alls med om, då borstar man ju bara runt allt damm. ”Då gör jag väl det själv då!”, sa jag och det kokade i mig! Så jag blötdammade hela lägenheten inklusive elementen. När jag var klar med detta både dammsög D och torkade golven, så därefter blev vi sams igen 🙂

När vi både städat och ätit lunch åkte vi en sväng till mina föräldrar och firade pappa på fars dag och därefter åkte vi en sväng till farmor och farfar och fikade. Men först slängde vi in två tvättmaskiner eftersom tvättstugan blev ledig lite tidigare, lite tur med tvättningen i alla fall!

När vi kom hem städade jag badrummet medans D sprang upp och ner i tvättstugan.

Kvällen spenderade vi i soffan. Så himla skönt att slappa och se på tv när lägenheten är ren och tvätten tvättad!

massa-tvatt

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt, Städa

Kommentera

