Mysig middag på Strandkanten

I lördags kände jag och D att vi ville lyxa till det lite så vi gick ut och åt middag på restaurang Strandkanten. Det är inte ofta vi går ut och äter tillsammans, så det var jätte mysigt att bara få sitta och njuta och bli serverade. Själv har jag alltid älskat och gå ut och äta och jag saknar verkligen mina kvällar på Durkslaget i Norrköping tillsammans med Rogge! En gång i veckan gick vi ju dit och åt middag och nästan alltid blev det även efterrätt…

I lördags blev det dock ingen efterrätt trots att jag ville eftersom det tog längre tid än vad vi trodde att få in maten. Jag som ville prova strandkantens fattiga riddare med kanelstekta äpplen och vaniljglass, men det hanns inte med eftersom vi skulle på bio efteråt…

Till förrätt blev det ostgratinerat vitlöksbröd och till huvudrätt fläskfilé medaljonger med bearnaisesås och friterad jumboklyft. Både förrätt och huvudrätt var grymt god!

strandkanten

Lämna en kommentar

Filed under Händelser, Härligt, mat

Kommentera

