Snyggt med canvastavlor

En nyhet hos flera foto företag är att man nu kan få sina fotografier på canvas. Istället för att köpa en canvastavla på t ex Ikea och riskera att ha en tavla som alla andra har kan man istället ta ett snyggt fotografi och få det som en canvas tavla.

Jag har två jätte snygga foton som jag gärna skulle vilja ha som canvas tavlor men tyvärr kan inte jag och D komma överens… Han tycker nämligen att vissa färger inte matchar. Jag ville exempelvis sätta upp havsbilden nedan på en vägg med gulaktig tapet, men det tyckte D skulle bli grymt fult. Han ville dessutom att canvastavlorna skulle vara mycket större än de storlekar jag tänkt beställa, så han blev sur, jag blev förbannad och det blev helt enkelt ingen beställning…!

Han tycker dessutom att samtliga tavlor och deras placering i vår lägenhet gör att lägenheten ser fördjävlig ut. Något jag inte alls håller med om! Visst kanske inte placeringen av vissa tavlor är den bästa, men fördjävligt ser det inte ut i alla fall! Han tycker att man på en stor vägg ska ha en stor tavla medans jag tycker att man på en stor vägg kan ha 3 mindre tavlor. Nej, vi kommer inte alls överens när det gäller tavlor och deras placering. Det finns inte så mycket vi kan göra när vi bor i en hyreslägenhet heller. Vi kan ju liksom inte tapetsera om eller måla om… När vi väl köper oss något ska vi helt klart ha mer neutrala färger på väggarna. Inga tapeter utan målade väggar, så att man lätt kan måla om, om man vill få lite förändring. På en fondvägg eller två kan vi möjligtvis sätta tapet, på denna punkt kommer vi i alla fall överens… Alltid något!

snyggt-med-canvas-tavlor

Både hos Fuji direkt och hos ExtraFilm kan man beställa canvastavlor.

Lämna en kommentar

Filed under Inredning, Jobbigt

Kommentera

