Efter hur lång tid är det ok att höra av sig?

Jag har några vänner som inte bor i samma stad som jag som jag inte pratat med på väldigt länge. Men frågan är om man fortfarande är vänner om man inte pratat med varandra på flera månader eller år? Tyvärr blir det lätt så att man hör av sig oftare i början när någon flyttar men sedan blir det allt mer sällan. Vilket ju är väldigt synd, men det blir tyvärr bara så!

Kanske hör den enda parten av sig mer än den andra och slutar till slut höra av sig eftersom den andra parten aldrig är den som hör av sig. Eller så kanske den ena glömmer att höra av sig när den andra fyller år och så blir man sur och tänker att nu är det faktiskt hennes tur att höra av sig. Vad fel allt kan bli!

Jag har en vän som jag jätte gärna skulle vilja ringa till. Höra efter hur hon mår, vad hon gör nu för tiden. Men när man inte pratat på snart ett år är det inte så lätt att bara ringa! Varför kan jag inte bara släppa min stolthet och ringa!? Vad skulle kunna hända liksom!? Jag tror inte hon är arg på mig och jag är heller inte arg på henne, men det känns bara så dumt att ringa till någon man inte pratat med på så himla länge.

Egentligen är det väl bara att bestämma sig för att ringa. Ja, innan november är slut ska jag ha lyft luren!

Vad tycker ni att jag ska göra? Vad skulle ni gjort?

kronika_ensam

1 kommentar

Filed under Jobbigt

One response to “Efter hur lång tid är det ok att höra av sig?

  1. Åh, sånt är jättejobbigt. Ibland går det ju så långt att man knappt säger hej på stan, fastän man egentligen inte är ovänner.

Kommentera

