Besvikelse

Igår blev jag riktigt glad när jag såg i Jysk’s  reklamblad att de hade ett jätte snyggt barbord med två stolar i massiv ek till ett väldigt bra pris. Endast 2000 kr! Jag blev helt till mig eftersom jag jätte länge velat ha ett barbord med fyra stolar i vardagsrummet. Men det har inte blivit av att vi köpt det eftersom både jag och D tycker att det är alldeles för dyrt att betala lite drygt 9000 kr för ett bord och fyra stolar! På Jysk skulle det kosta strax över 3000 kr för ett barbord med fyra stolar, som hittat! Det var dessutom i massiv ek, precis vad vi är ute efter.

Så idag efter jobbet åkte jag och mamma in till Karlskoga för att titta på barbordet, och det blev en besvikelse! Den första besvikelsen fick jag redan igår när jag gick in på Jysk’s webbsida för att titta på barbordet och stolarna. I reklambladet såg det nämligen ut som att barbordet var kvadratiskt, men det var det tydligen inte, utan det var rektangulärt. Efter lite funderingar tyckte jag inte att detta spelade någon roll med tanke på priset. Väl på Jysk fick jag min andra besvikelse; barstolarna var nämligen gigantiska, hur breda som helst. Nej, det blev tyvärr inget köp trots att det var ett riktigt bra pris… Jag höll nästan på att börja gråta! Varför kan aldrig något som har ett bra pris vara riktigt snyggt?!

För att dränka mina sorger shoppade jag lite köksartiklar i turkost. Det blev en slickepott i silikon, en äggklocka, muffinsformar i silikon som kan återanvändas samt två grytlappar i silikon. Det fanns massa andra snygga köksartiklar i turkost samt i grönt, svart och rött, men man kan ju inte köpa allt!

jysk

Lämna en kommentar

Filed under Inredning, Jobbigt, Shopping

Kommentera

