Olika prioriteringar…

Ibland har verkligen jag och D olika prioriteringar. För mig är att ställa upp för varandra en av mina viktigaste prioriteringar. Om jag vet att något betyder väldigt mycket för D ställer jag självklart upp!

I morgon ska jag som sagt ha släktkalas, ett kalas som börjar klockan 15.00. Precis samma tid som D’s innebandymatch börjar…

Innan jag bestämde datum och tid för mitt släktkalas kollade jag upp så att D inte spelade någon match den dagen eftersom jag väldigt gärna vill att min pojkvän och sambo ska vara med på mitt släktkalas. För mig betyder mitt släktkalas väldigt mycket. Jag älskar att fylla år och dessutom träffa samtliga släktningar och umgås och äta gott.

Men i tisdags efter D’s träning kommer han hem och meddelar att han ska spela match på lördag klockan 15.00. En match i DM som inte heller han visste om förrens i tisdags.. Fatta att jag blev ledsen och besviken. Detta tar dock D ingen hänsyn till utan han tänker spela matchen trots att jag har släktkalas! Ni kan ju förstå att jag är sur på honom. Tyvärr går detta inte att diskutera med honom, han står fast vid att han ska spela matchen och jag står fast vid att jag tycker att han ska gå på mitt kalas. Visserligen kan han komma till kalaset runt tiden när kvällsmaten ska serveras men då är det ju inte lång tid kvar innan gästerna börjar dra sig hemåt…

Nej, jag är faktiskt sur!

Lämna en kommentar

Filed under Jobbigt, Party

Kommentera

