Morgondagen blir busy!

I morgon ska jag ha släktkalas för att fira min 26-års dag. Kalaset kommer hållas hemma hos mina föräldrar för här hemma finns inte plats för alla… Men självklart kommer jag inte låta mamma och pappa göra allting utan jag ska gå upp tidigt och baka!

På ett kalas tycker jag att det ska finnas mycket fikabröd och det ska vara färskt och helst hembakat. Därför ska jag i morgon baka en hallontårta, en kladdkaka samt chokladbollar. Under veckan bakade jag dumlekakor som jag frös in, dessa ska tas fram ur frysen i morgon så de blir som nybakade. Självklart bakar jag tårtbottnen själv, lägger upp recept och bilder i morgon! Mamma har under veckan bakat mandelbeskvier som hon fryst in och kommer ta fram i morgon och hon ska dessutom baka en äppelkaka i morgon. Vi kommer äta tills vi spricker 🙂

I vår släkt har vi dessutom som tradition att man inte bara bjuder på fika utan även på kvällsmat på kvällen. I morgon kväll bjuds det på helstekt fläskytterfilé, med hemmagjord sås, stekta kantareller, potatisgratäng, sallad och bröd till. Det kommer bli grymt gott! Den mesta av maten kommer mamma att stå för men jag ska försöka hjälpa till så gott det går!

Så i morgon blir det till att gå upp tidigt om jag ska hinna med allt. Köpte svarta samt orangea ballonger under veckan samt halloween servetter för att få lite halloween stämning över kalas, det blir mysigt!

Lämna en kommentar

Filed under Party

Kommentera

