Specialbehandling av min hy

Min hy ser just nu fördjävlig ut. Jag har massa finnar och det är inga vanliga finnar utan vissa är riktiga bölder, inte alls kul eller särskilt fräscht! När man snart ska fylla 26 år vill man inte ha finnar överhuvudtaget! Fatta att jag är depprimerad!

Därför tog jag i veckan tag i saken och ringde upp Relax – hud och hälsa här i Degerfors och bokade in en tid. De har nämligen Exuviance specialbehandling där som ska vara en bra behandling mot akne. Exuviance består bland annat av olika patenterade syror som man behandlar t ex akne med. Igår fick jag min första behandling samt portömning och har bokat in ytterligare sex behandlingar med en veckas mellanrum. Hoppas verkligen det kommer fungera! Jag köpte dessutom med mig några olika produkter från Exuviance hem så att jag kan rengöra min hud på rätt sätt, inte bara med tvål och vatten som är rena rama dödssynden…

Detta ska jag göra varje morgon och kväll:

MORGON OCH KVÄLL

  1. Tvätta med Antibacterial Facial Cleanser.
  2. Sätt på Clarifying Solution med bomull. Låt torka.
  3. Sätt på Blemish Treatment Gel tunt på varje akne och orenhet.

MORGON

Smörj in huden med Day Fluid.

KVÄLL

Smörj in huden med Evening Restorative Complex.

Jag ska dessutom lägga en mask med Rejuvenating Treatment Masque 4 gånger i veckan.

Nu håller jag tummarna på att det verkligen ska ge resultat!

3 kommentarer

Filed under Skönhet, Sorgligt

3 responses to “Specialbehandling av min hy

  1. Pingback: Ska man vara fin får plånboken lida pin… « Emelia.nu

  2. Pingback: Hatar pms! « Emelia.nu

  3. Pingback: Vardagslyx! « Emelia.nu

Kommentera

