Dagens

Humör: Bra! Det är ju helg 🙂
Gjort: Käkat lätt A-fil med havregryn samtidigt som jag läste nya Hennes tidningen som damp ned i brevlådan igår. Har även föreberett lunchlagandet genom att ta fram kastruller, stekpanna, potatis och skärbräde. Till lunch blir det kokt korv, bacon samt hemlagat mos. Mums! Slog även på datorn direkt när jag gick upp så att jag kunde slå mig ned bakom den så fort jag käkat frukost 🙂
Planer: Ta det lungt. Laga lunch, ta en promenad, slappa, kanske sova en liten stund, laga kvällsmat, se Sverige spöa Portugal i kvalet till fotbolls-EM och därefter slappa framför tv’n.
Ser på: Min skärm på datorn och snart sista avsnittet av Singel mammorna på svt’s hemsida.
Lyssnar på: Ingenting. Jo, det surrande ljudet från datorn…
Läser: Mina favoritbloggar
Dricker: Ingenting. Brukar inte dricka något så här tidigt på morgonen. Det jag kommer dricka nästa gång är hemmagjort mineralvatten med lime i till lunch.
Äter: Just nu ingenting. Men har precis ätit fil med havregryn.
Bästa: Att det är helg och att jag äntligen fick sova ut efter att inte ha fått gjort det på typ 3 veckor. På vardagarna får man ju aldrig sova ut och de senaste tv helgerna har jag varit i Stockholm med syrran och i Göteborg och då är det svårt att få sovmorgon…
Sämsta: Ingenting just nu, jo kanske att helgen kommer ta slut snart… men det är ju ingenting man ska tänka på så här tidigt på helgen!
Väder: Molnigt och blåsigt. Det har regnat och det kommer säkerligen bli en och annan regnskur under dagen…

Listan är inspirerad av Engla.

Lämna en kommentar

Filed under Allmänt

Kommentera

