Seriestart av färjan

Förra veckan hade realityserien Färjan seriepremiär på Kanal 5. Den var tyvärr inget vidare… Det var ju massa rubriker i tidningarna dagen innan där det stod att massa oroliga passagerare hört av sig till Kanal 5 för att de ville att scenerna de var med i skulle censureras. Någon hade varit otrogen på båten och ville inte att sambon skulle få reda på detta eftersom hon nu väntade barn med sambon… Snacka om att inte ha mycket innanför pannbenet. Det har man ju i och för sig inte om man åker på Ålandskryssning överhuvudtaget! Jag har gjort det en gång och det var inte alls roligt. Massa fulla gubbar som stöter på unga tjejer, usch!

Frågan är hur många som egentligen hört av sig till Kanal 5? Kan ju faktiskt vara så att Kanal 5 hittar på detta för att få publicitet för serien. Det fungerade i alla fall på mig och mina arbetskamrater som diskuterade serien innan serien börjat, samt dagen efter.
Roligast tyckte jag att bartendern var, riktigt sliskig. Men fulla tjejer kanske går på hans charm…? Han sa att han som mest flörtar med tjejerna på båten och aldrig går längre än så, men det tror jag vad jag vill på. Han ser nog till att få sig ett ligg då och då!
Konstigast var killen som blottade sig på en restaurang på båten, efteråt försvann han snabbt och säkerhetsvakterna ägnade hela kvällen åt att leta efter honom, snacka om att lägga tid på fel saker. Att hitta en kille med kläder som alla andra bland 1900 passagerare är ju dömt att misslyckas. Men dagen efter fick de faktiskt tag på killen, som vägrade erkänna vad han gjort. Eller han mindes det i alla fall inte… Han fick en rejäl utskällning och blev tvingad att be restaurangpersonalen om ursäkt. Dessutom blev han avstängt från båten och kan aldrig åka den igen…
En skräll var att jag kände igen en kille vid namn Johan som var passagerare på båten. Han var singel och där för att gå på speeddejting, hoppades hitta den rätta, lycka till på en båt full med massa fulla tjejer! Först kom jag inte på vart jag sett honom förut men sen gick det upp ett ljus, det var ju en av killarna som dejtade Lenita i Ensam mamma söker förra säsongen. Stackarn är fortfarande singel, inte konstigt om han letar tjejer på en båt!
Ikväll sänds andra avsnittet av färjan, jag vet faktiskt inte om jag orkar se det… Känns som en serie man ser om man absolut inte har något annat för sig!
Lämna en kommentar

Filed under Serier

Kommentera

