Några serier jag följer

Jag är en riktig serie freak och följer så många serier jag bara hinner med. Just nu följer jag följande serier:

  • Mord i sinnet – Riktigt bra engelsk kriminalserie som går på 4:an på söndagar. Dock endast ett avsnitt kvar denna säsong. Det är tyvärr så att en säsong bara innehåller 4 avsnitt. De första fyra säsongerna finns på DVD, har ni inte sett dem har ni verkligen något att ser fram emot!
  • Prison Break – Var super i början, fick rysningar när signaturmelodin drog igång, ni vet när bilden sveper över fägelsemuren och musiken spelas… Men nu tycker jag det mest är irriterande att jag hittar så många saker att störa mig på, saker som är overkliga helt enkelt. Inte för att allt var så verkligt i början heller men då skulle det eventuellt kunna hända i verkligheten iaf! Nu ligger jag faktiskt efter i serien, hur många avsnitt vet jag inte, jag tröttnade helt enkelt, men ska försöka att se ikapp så fort jag får tid!
  • Lost – Också denna serie har jag tröttnat på, ligger inte alls i fas. Serien var riktigt bra i början, sedan någon gång under säsong två var det riktigt segt för att sedan bli bättre och bättre, man ville ju liksom veta veta vad som är så speciellt med ön. Vad det svarta som sveper runt är, vart isbjörnarna tog vägen och varför finns dom på en varm ö? Nu är ju jag lite efter i serien så ni kanske vet mer än vad jag vet. Men jag tror i alla fall inte att det är så långt till fastlandet och verkliga världen, men varför stannar i så fall de på “andra sidan” kvar på ön? Frågorna bara hopade sig och jag ville få ett svar, men tyckte det dröjde lite väl länge tills jag fick några svar, därför tröttnade jag lite. Jag tittade på några avnitt för ett tag sedan och då fick man se skymtar från den verkligen värden, de hade alltså lyckats ta sig bort från ön. Jag fattade ingenting! Nej, denna serie måste jag också ta ikapp snarast! Jag gillar egentligen inte serier som Lost, serier där man hittar på vad som ska hända allt eftersom, det blir liksom lite hattigt! Men jag är ändå glad att jag inte gav upp där någon gång i mitten på säsong 2 när det var så himla tråkigt!
  • Grey’s Anatomy – Är nog världens bästa serie! Riktigt njuter när jag får titta på den! Men jag vill att det ska bli Grey och Doctor Shepard igen, NU! Lite seg har allt serien blivit, men jag hoppas på bättring nu när säsong fem börjat, har dock inte hunnit se första avsnittet ännu.
  • Desperate Housewives – Också väldigt bra! Skrattar mest hela tiden faktiskt!
  • Gossip Girl – Jag älskade verkligen säsong 1, njöt varenda avsnitt. Intriger, fulspel, snygga killar och tjejer, snygga kläder och händelsrikt samt även lite komiskt. Hur bra som helst! Har precis börjat se på säsong 2, som faktiskt inte började särskilt bra. Men i senaste avsnittet började det likna nått igen, det verkar som att Serena är tillbaka till sitt rätta jag, något som Blair inte verkar allt för nöjd över…
  • Heroes – Jag älskade serien från första stund. Vem vill inte ha superkrafter?! Första säsongen var grymt bra. Men som vanligt var inte säsong 2 alls lika bra, varför slutar de aldrig sända en serie i tid? Sevärd är serien dock fortfarande. Säsong 3 har precis börjat, har några avsnitt att se på, det ser jag fram emot!
  • Ensam mamma söker – Kul att titta på en söndagskväll. Inte så händelserikt med har man inget bättre för sig så… Helt sjukt gentligen att killarna ställer upp på att dela en tjej, bara det gör serien sevärd! Min favoritmamma är Anette, hon verkar mest normal. Minst gillar jag Nina som jag tycker är en riktig mes.
  • Singelmammorna – Inte heller särskilt händelserikt, men ändå sevärt. Kul att se hur det är att vara singelmamma.
  • Färjan – Såg första avsnittet idag. Man får följa besättningen samt passagerare på Ålandsbåten Cinderella. Första avsnittet var inget att hänga i julgranen, det hände inte så mycket på båten. Men har man inget bättre för sig så varför inte se det!?

Jag har säkert glömt någon serie, men jag får helt enkelt fylla på allt eftersom! Jag kom på att jag följer Idol samt Oskyldigt dömd också 🙂

Lämna en kommentar

Filed under Serier

Kommentera

