Göteborgs besök

I helgen har jag varit i Göteborg och besökt D’s syster, sambo samt två barn. Det var nämligen så att barnen fyllde år, 4 år och 1 år så det delades ut paket och åts tårta! Det var riktigt trevligt! Lite synd bara att helgen går så fort. Vi kom inte dit förrän runt 20.00 på fredag kväll och åkte därifrån redan vid 14-tiden på söndagen eftersom D’s mammas kille skulle jobba… Så det blev kort och intensivt! Det var ändå ganska skönt att komma hem i tid och kunna packa upp i lungt och ro samt gå och lägga sig i rimlig tid i sin egen sköna säng. Det är kul att sova borta, men man sover hundra gånger så bra i sin egen säng. Det blir ju liksom inte samma sak att sova på en madrass på golvet…

D’s systerson och systerdotter är nog världens sötaste barn, jätte kul att hälsa på och leka med dem. Varje gång man träffar dem har det hänt så otroligt mycket. Kanske inte lika mycket med D’s systerson som precis fyllde 4 år som med D’s systerdotter som knappt kunde krypa när jag såg henne senast (typ 2 månader sedan) och nu sprang runt helt själv! Jag minns en gång när vi åkte ned till Göteborg och D’s systerson på bara några månader kunde prata så att man förstod vartenda ord han sa och han babblade på som bara den, jag blev helt paff! D’s syster och sambo är två jätte snälla människor så de är det också kul att träffa, synd bara att det inte sker oftare, jag tror nämligen jag och D’s syster skulle kunna ha kul ihop!

Det blev inte mycket shopping, men det var ju heller inte meningen. Vi var ju där för att umgås. Dessutom har jag inte allt för mycket pengar kvar efter att ha köpt en dyr väska… Något jag ångrade när jag besökte Esprit butiken i Nordstan där de har Esprit’s nya märke de corp, som bara finns att köpa i Göteborg och Linköping. Det fanns så grymt mycket snygga kläder från de corp att jag var tvugen att lämna butiken innan jag shoppade upp mina sista slantar…

En vinterjacka fick jag i alla fall tag på i Nordstan samt två saker från Cult Design. En vas i serien Rosa samt en liten plastblomma att ha i vasen, som kommer passa perfekt i köket! Vasen och blomman handlade jag i shoppingcentrumet Allum som jag besökte för första gången, ett riktigt bra shoppingcentrum med massa bra butiker!

Lämna en kommentar

Filed under Party, Roligt, Shopping

Kommentera

